CASA DE CULTURA
"LES BERNARDES"
CARRER MAJOR, 172
17190 SALT (GIRONA)
ESPANYA

TEL. 972 23 46 95 FAX 972 40 07 37




EXPOSICIÓ
PASSATGES
EVA BRUNNER FOTOGRAFIES
CARLO BÜRGI ESCULTURES I PINTURAS


JUNY 2009
Inauguració: dijous 4 de juny a 2/4 de 8 del vespre
Presentació a càrrec de Jaume Fàbrega
Con el apoyo del Consulado general de Suiza en Barcelona.

FEINERS: DE 10 A 13 I DE 16 A 22 H
- DISSABTES DE 16 A 20 H
FESTIUS TANCAT


EXPOSICIÓN
PASSATGES
EVA BRUNNER FOTOGRAFÍA
CARLO BÜRGI ESCULTURA Y PINTURA


JUNIO 2009
Inauguración: Jueves 04.06. a les 19:30
Introducción: Jaume Fàbrega
Con el apoyo del Consulado general de Suiza en Barcelona

LUNES-VIERNES 10-13 y 16-22 - SÁBADO 16-20



AUSSTELLUNG
PASSATGES
EVA BRUNNER FOTOGRAFIEN

CARLO BÜRGI SKULPTUREN UND MALEREIEN


JUNI 2009
Vernissage am Donnerstag, 4.6. um 19:30 Uhr
Einführung durch Jaume Fàbrega
Mit Unterstützung des Generalkonsulats der Schweiz in Barcelona.

ÖFFNUNGSZEITEN: MO - FR 10-13 UND 16-22 - SA 16-20




CARLO BÜRGI, EL SENTIT HUMÀ

Carlo Bürgi és un artista total a la manera del Renaixement: és escultor, pintor i autor de textos importants, que saben explicar i situar la seva obra i les seves intencions. És un veritable escultor, en el sentit que és hereu de la història de tota l'escultura -les formes pètries, més enllà de vel.leitats conceptualistes-, llegida en clau contemporània.
I és també un excel.lent dibuixant i pintor, amb una suggestiva obra -que, per fer-nos entendre, podríem situar dintre l'expressionisme abstracte-, és a dir, que no és deutor, com sol ser el cas de la majoria d'escultors que treballen en dues dimensions, de l'obra escultòrica, un fet realment remarcable.
Centrant-nos en les seves escultures, també a la manera del Renaixement, Carlo Bürgi fa servir la pedra com a material preferit. A través d'un rat equlibri, compacte i ben ordenat -però sensible i atent al batec expressiu-, entre buit i massa, moviment i quietud, construcció i deconstrucció, simetria i asimetria de formes, basteix unes icones que omplen la ciutat o el paisatge d'un intens significat humà.
Parlàvem de renaixement: millor, també del seu paral.lel, l'Humanisme. Heus aquí la millor aportació de l'escultor. No solament la seva perfecció formal, la seva capacitat de bastir formes, sinó el fet d'omplir de sentit un espai abans buit, sense ànima, potser sense significat. L'home, finalment, hi apareix com a demiürg o creador. Apareix el sentit humà.

Jaume Fàbrega (AICA-Associació internacional de Crítics d'Art)

EVA BRUNNER, PAISATGES AMB FIGURA

Eva Brunner anomena "Paisatges" aquestes fotografies que podeu contemplar. Però aquest nom innocent, amanga una autèntica càrrega d'intencions, emocions i suggestions. Es tracta, en efecte, d'uns paisatges urbans que, més enllà de qualsevol esteticisme o recreació trivial, o, ben al contrari, seleccionant -aparentement- allò trivial, comporten una forta càrrega humana. L'home i la dona hi apareixen sempre, tant físicament com amb la seva presència fugaç o determinant - posseint el paisatge, podríem dir-ho, millor, "habitant-lo"- o s través de les seves accions i objectes de mobiliari urbà gastats, usats, transformats. Eva practica una intensa i emotiva "poètica del desgast", que és allò que defineix una vida urbana intensa i viscuda, no "de disseny". -Aquesta poètica, paradoxalment, empra un llenguatge fred i objectiu, com de dissecció, i això fa la seva proposta d'una rara i corprenedora intensitat.

El desgast, l'ús, el factor temps, ens mostres aquesta ciutat on hi camina gent apressada i incomunicada, gent que es deté un moment a contemplar, a descansar, a dormir, a recollir alguna cosa, a celebrar uns festa; amb senyals urbans trencats, deixalles, calçades fetes malbé, cotxes, gossos, ocells, graffitis. La vida urbana -i humana- en el sue punt àlgid d'intensa i fugaç vivència, congelada a través de la mirada inquisitiva, objectiva, però tendra, intensa i emotiva d'Eva Brunner. Què més podem demandar a una obra d'art?

Jaume Fàbrega (AICA-Associació Internacional de Critics d'Art)


PRESSE/PRESS/PRENSA